Rok szkolny 2017/2018 klasa III a W II semestrze roku szkolnego 2017/2018 16 chętnych uczniów z klasy III a brało udział w zajęciach pt. „EKSPERCI PROGRAMOWANIA” Dzieci poprzez zabawę uczyły się podstaw programowania z użyciem programów Scratch. Część zajęć odbywała się z użyciem mat edukacyjnych i klocków LEGO WeDo. Uczniowie rozwijali kompetencje informatyczne, myślenie komutacyjne, zdolności do kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego. Zajęcia odbywały się w piątki – po lekcjach (33 godz.). Celem projektu było podniesienie umiejętności programowania wśród uczniów oraz zwiększenie potencjału techniczno – dydaktycznego szkół objętych wsparciem poprzez pozostawienie w placówkach po zakończeniu projektu całego sprzętu teleinformatycznego, materiałów i pomocy dydaktycznych potrzebnych do prowadzenia zajęć. Dzięki udziałowi w projekcie szkoła pozyskała tablety, maty edukacyjne i zestawy klocków LEGO WeDo, kamerę. /Ewa Janusz/
EKSPERCI PROGRAMOWANIA
Projekt „Eksperci programowania” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014- 2020, ma na celu zwiększenie szans na satysfakcjonującą i skuteczną edukację, podniesienie kompetencji i wiedzy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, podniesienie umiejętności programowania wśród uczniów w klasach 1-3 szkoły podstawowej oraz zwiększenie potencjału techniczno- dydaktycznego szkół objętych wsparciem z województwa śląskiego, małopolskiego i lubelskiego. Nauka programowania stała się stałym elementem programu nauczania w szkołach. W nowej podstawie programowej Ministerstwo Edukacji Narodowej wskazało jako szczególnie istotne wdrażanie w procesie edukacyjnym umiejętności logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami i korzystania z różnych źródeł informacji. Projekt „Eksperci programowania w podregionie bielskim” jest realizowany w 29 szkołach podstawowych w 8 gminach w podregionie bielskim. Dzieci poprzez zabawę uczą się podstaw programowania z
użyciem programów Scratch, Scratch Jr lub Baltie. Zajęcia z użyciem maty
edukacyjnej |